Dagen efter supertisdagen…blev en superonsdag för många.

Det blir inte mycket skrivet, jag ska vara i Uppsala kl. 07 imorgon bitti.
Dagen efter superprimärvalet i ett antal stater, har inte räknat, har det stötts och blötts om vem som vann, och hur säkert det är att Mr Trump (som media älskar att hata) och att Mrs Clinton (som media vill ska vinna) blir de slutliga kandidaterna till presidentposten i november.

american glas
Jag har idag inga synpunkter på det, mer än igår, och behöver reflektera lite mer på vad som sades. Jag måste säga att Johan Ingerös kommentarer i SvTs Aktuellt var min höjdpunkt i dagens flora (i det lilla jag sett) av spekulationer.

Det andra superba för en del av Sverige, och väldigt många journalister uppenbarligen, var Kronprinsessans nedkomst med ett liten prins. Prins Daniel fick spinna vidare på sina rätt charmiga ”fiskehistoria” även ikväll. Jag gratulerar dem till Prinsessan Estelles lillebror!

Prins D

Bilden från Estelles födelse

Själv ska jag imorgon bitti gå på en stimulerande föreläsning inkluderat mingel med Teo Härén, återkommer med rapport från det ämnet. Just nu tänker jag fördjupa mig lite i en av mina passioner, nämligen bilar och nyheter från bilsalongen som pågår i Genève innan jag sluter ögonen. Även den kommer jag nog kommentera.
Godnatt från Uppland.

Detta är blogginlägg nr 002 i #Blogg100

SvD, DN, GP,

Kommentera

