Lilljulafton …heter det visst

En kväll efter en lång dag som började kl. 03.45. Jo ni läste rätt, hade ett morgonpass.

lilljulafton

Alla önskar God Jul, jag väljer att göra det nu i samband med tolvslaget.

Bilder florerar hela dagen med mat, granar, paket m.m. Alla förväntningar paketeras och överträffas. Jag har ju levt några år och sett det på olika sätt, i olika faser. Julen är mycket av en prestationshögtid i det moderna samhälllet. Det vilar en aura av bekräftelsemani över helheten. Jag tänker nu inte polemisera mer över det, har själv varit del av den många gånger, önskar nu istället att de flesta finner lugn och frid efter bästa förmåga. På var och ens egna sätt. För jag tror vi behöver det. Alla.

Jag behöver själv sova pga av ovan nämnd anledning. Därför återkommer jag längre fram. En riktigt skön och god julafton önskar jag nu.

SvD

 

One thought on “Lilljulafton …heter det visst

Kommentera

