Fransosen fick sitt elixir ikväll…

Dags att koja.  Jag har både jobbat, fixat och sett på ”kultur” dvs fransk tv-serie och film. En liten fransk stad som man döpt den till på svenska, är för mig både historia och kultur. En oväntad vänskap,  eller Intouchables,  har jag hört om men inte sett.

ladda ned

 

Den senare innehåller så mycket att fundera över, att det är för sent att plocka upp ämnena. Det finns både charm och allvar. Min franska sida vaknar till liv.

Med det önskar jag god natt och på återhörande!

Kommentera

