För mycket negativt i media, då skriver jag något positivt ikväll.

Härom kvällen öste jag galla över myndigheter. Jag har fortfarande svårt för mycket av vad de pysslar med. Fast idag bröts isen, eller ska jag säga, lagades den. En del av det jag drabbades tidigare i veckan, drogs tillbaka och jag  får ”respit” på ytterligare två månader för att förverkliga vissa saker.

myndigheterAtt man kan ändra sig är bra, och det borde fler ta efter. Att vara för rigid är sällan konstruktivt i en verksamhet. Struktur och ramar, javisst, men världen är inte statisk, och det blir inte alltid bäst genom att läsa ”raden som den står”.

Som jag påpekade i ett annat inlägg, tar det enormt mycket fokus och energi från det man egentligen vill göra eller åstadkomma, all denna administration för att tillfredsställa det man i mitt andra hemland kallar ”fonctionnaires”…dvs. stats och kommuntjänstemän. Fritt översatt funktionärer…alltså ett slags smörjmedel i olika instanser. Det är väl där man kan undra om det verkligen fungerar så. Ofta kostar de stora mängder skattepengar också.

Men idag är jag glad, de i detta fall har vänt på klacken och insett att jag och några till hade rätt. Då ska man berömma. Gäller nu att lyckas uppnå det som vi fick lära oss hette ”V.S.B.” i den akademiska världen….”vilket skulle bevisas”.

Nu önskar jag godnatt för denna gång.

Detta är inlägg #12 i #Blogg100

Kommentera

