Myndigheternas förlovade land…

Idag har jag åter drabbats av våra myndigheters lynnighet och rigiditet…för att peppa mig själv lägger jag upp denna bild

Norra Dellen och Blacksås

Den ger perspektiv, en spegel att förlora sig i.

För inte så länge sedan gjorde vi narr av de sydeuropeiska länderna som korrumperade och beroende av sin enorma myndighetsbyråkrati. Idag tror jag vi ska vända blicken lite mer mot oss själva. Hur kan vi vara så flata mot myndighetsfolk som verkar vara mer tillfreds med  hur de ser om sitt eget hus än för dem som betalar notan…

Jag går inte in på detaljerade saker idag, för trött, men kan konstatera att det jag erfarit ifrågasätter min tilltro till hur vi i vårt samhälle använder (eller inte) våra resurser. Ofta tänker vi snarare  på vackra powerpoint-diagram/presentationer än vad som verkligen åstadkoms. Jag tycker vi generellt sett tappar mer och mer fokus på vad som verkligen är viktigt och vad som kan vänta eller åtminstone inte behöver akut åtgärd.

På återhörande och godnatt!

#Blogg100    Inlägg #9

Kommentera

