9. 5 saker jag borde ta tag i…

…det finns fler, men någonstans måste ”man” börja…prioritera som min sparringpartner skrev idag

choses

1. Jag hade velat skriva om Fars Dag, men det finns inte ”på kartan”, jobbade tidigt idag (06.00) och sedan jag kom hemåt har det varit fullt upp med olika saker. En sak är säker, det kommer.

2. Ha koll på viktiga papper, jo jag kopierar Lotta-min sparringpartner i detta trick- för det gäller även mig. Just nu finns lite för mycket viktiga papper i organiserad oreda… Ett av de projekt som vegeterat lite för länge.

3. Få ordning på min pappersalmanacka och Filofax. Jo, jag har fortfarande dessa redskap och använder endast sparsamt de elektroniska. Projekten måste in och bli lite strukturerade med hjälp av dessa verktyg. Med detta följer även att rensa, strukturera och kasta.

4. Leta nya uppdrag. Som frilans, och inte fullt sysselsatt, vill jag hitta nya infallsvinklar och kanske ett bättre sätt att driva företag.

5. Betala Vätternrundan…och hämta min beställda cykel…Vätternrundan gör mig lycklig, jag fick en plats, det är 50-årsjubileum 2015,  så det passar bra att återuppta dessa utmaningar efter ett uppehåll på ca 15 år. Cykeln ger mig säkert oerhört mycket glädje också, om jag bara får hem den innan snön kommer 🙂

 

Kommentera

