Inte imponerad…

…i kvällens Agenda. Ja, nu blir jag tvungen att skriva något negativt om vår nye statsminister. Och ja, det finns andra politiker, inkl. på den borgerliga sidan, som uttrycker sig slarvigt och krångligt, men så svamligt och otydligt som Löfven uttrycker sig ikväll var det länge sedan jag hörde någon prata på TV. Han får ju prata helt själv. Ingen förutom Camilla Kvartoft stör honom.

agenda

Mycket ska man återkomma till, och återkomma till…när det gäller arbetslösheten finns det ju faktiskt andra än unga arbetslösa. Dem pratar han inte om. Jag tycker visst att det är viktigt med framtidstro hos unga, och att de som kan arbeta och inte vill studera ska ges den möjligheten. Men att tvinga ungdomar att studera kan inte vara en vettig och motiverande lösning. Hur tänker de ta hand om kompetens som finns hos alla oss som har några år på nacken? Inte ord om det. Industrisamhället lär inte lösa det i alla fall. Företagandet? Hur ska det främjas?

Återigen, Alliansen var dålig på att staka ut nya mål och framtiden de senaste månaderna. Men detta? Är det mer konkret? Jag blir väldigt besviken om de luddiga formuleringar ska upprepas om och om igen. Samtal, ingångsvärden, kommer i mål, inom den tid,m.m., m.m. Konkretisera lite snälla nå’n.

Nu går jag och sover, så att jag kan utföra mitt riktiga, icke subventionerade men lågavlönade jobb i ottan imorgon. Uppgång kl. 04.15. Godnatt tillönskas alla.

SvD, DN,

One thought on “Inte imponerad…

Kommentera

