Efter valet, funderingar del 2. Trött.

Egentligen borde jag lägga mig bums. Mitt uppe i en testcykel av blodtrycksmätningar 3 ggr/timme. Dessutom ska jag  bidra till forskningen i natt med ytterligare en attiralj.

Därför blir det här endast en kort snutt. Om farsen i dagens riksdagsomröstningar.

talman

Jag blev illa berörd idag. Jag tycker man behandlade vår så dyrbara demokrati på ett oanständigt sätt. Därför kommer jag att ta upp det igen, men det bästa jag läste idag kommer från min favoritriksdagsledamot, (som tyvärr nog bara sitter under expeditionsregeringens tid) och jag bryter ut en del för ikväll. Som jag skrev ovan, återkommer jag mer utförligt.

”Allvarsamt på uppropet i riksdagen. Omröstningarna om andre vice talman pågick en stor del av eftermiddagen. Fanns tid att fundera än en gång över vad vi hade kunnat göra mer för att hindra SD:s framgångar. Men nu är SD:s valresultat ett faktum och dagens utnämningar ett resultat av väljarnas val. Så är det.”

 

Om inte fler anammar det synsättet, förblir jag orolig över framtidens demokrati. Godnatt och på återhörande.

DN, Svd,

Kommentera

