Väldigt intensiva veckor

pågår just nu i många människors liv. Så och i mitt. Jag skrev idag på Twitter att jag tycker vi har en sjuka i vårt samhälle, i synnerhet i storstadsområdena. Allt ska pressas,  allt ska stressas.

image

Jag ska snart sitta i dessa stolar igen på väg ut till arbetet på Arlanda.

Runt omkring oss pågår nu en valrörelse som engagerar alla s.k. partister till tänderna. Alla är taggade är budskapet som förmedlas. Det är väl jättebra, engagemang både stärker och inger förtroende. Detta förtroende måste dock förvaltas, idag är jag inte helt övertygad om att de vanliga medborgarna tycker att dessa kampanjer olika partier bedriver talar ärligt till deras hjärtan.
Missförstå mig rätt, jag vet att de flesta politiskt engagerade också önskar förändra och förbättra. Jag trivdes i det stora hela väldigt bra med mitt lokala engagemang, och uppskattades också mycket av väljarna. Det fick jag många kvitton på. Det betyder dock inte att man som politiker inte behöver byta säte ibland och tänka sig in i sitsen som passagerare. Just detta saknas enligt min mening lite för ofta.

I år är det annorlunda för mig. Jag står inte längre på någon lista för att bli invald i något sammanhang. Det är för mig en stor sorg, för mitt engagemang för samhället kan ingen ta ifrån mig. Tyvärr kan man ta ifrån människor möjligheten att kandidera för att få den där möjligheten att påverka. Detta har många med mig drabbats av, ofta på väldigt tvivelaktiga sätt.
Vissa byter parti, vissa försvinner bara ut i intet, och andra bidar tiden och försöker påverka via andra kanaler. Själv vet jag inte vart det bär hän, det jag vet är att det är många som frågar efter mig och säger sig sakna mig.
Det är alltid roligt att få höra när man själv funderar över hur människan är funtad. Försvinna lär jag inte göra i alla fall.
På återhörande, nu väntar en kopp te och sedan sängen inför uppstigning före tuppen imorgon.

2 thoughts on “Väldigt intensiva veckor

    • Jo Anders, finns ett. Sollentunapartiet, men de har haft turbulens och annat. Dock har vissa där hörts av, liksom några av övriga partier. Just nu tänker jag inte göra så mycket. Har annat att tänka på.
      Du får berätta mer om ditt parti när vi ses.

Kommentera

