En Lingströmsk epok i graven.

Läser i Mitt i Sollentuna om att den fina Edsbacka Bistro bytt regi fr.o.m. den 1 mars i år. Det hade jag helt missat. Känner en viss ledsamhet över att vår f.d. stjärnkrog nu lämnat

LingströmSollentunaarenan. Han blev den förste som tog hem två stycken stjärnor Michelinguiden i Norden, en bedrift i sig. Hans Edsbacka Krog förgyllde krogvärlden i över 20 år, ovanligt i den branschen. Krogen lever kvar, men heter idag Edsbacka Värdshus. Om jag tolkar artiklarna jag sett rätt, kommer hans Bistro i Strängnäs att leva kvar. Jag är imponerad över att sätt att driva företag, och inte jobba efter ”kvartalskapitalism”.

Som tur var tog vi oss tid att besöka Bistron i vintras, och åt en underbart god Kalvlever Anglais, med både förrätt och smaskigt tilltugg till kaffet. Vi kommer att sakna dig, men du finns förhoppningsvis kvar i  Strängnäs.

Jag önskar den nya regin lycka till, och hoppas man förvaltar och utvecklar detta fina varumärke. Självklart kommer jag att besöka Bistron framöver.

Denna post är nr #018 av #Blogg100
Kommentera

