Jul, jul strålande julnatt…

Det är över midnatt, sitter och kontemplerar med en kopp te och en vörtmacka med messmör…jo ni läste rätt, messmör. Har satt på torktumlaren, sett till att pellets finns så att vi har värme, trots mild utomhustemperatur…och fastnade framför reprisen av ”Äkta människor”.

julgranLäser man på sociala medier, florerar denna typ av bild och andra snarlika, överallt. Infinner sig julefriden nu, kan man undra? Ja, kanske för en del. Kanske mindre för andra. Vilka ”fixar” att varva ner och faktiskt bara vara, eller vilka tar till olika typer av medel för att hålla sig i form, igång eller bara upprätta? Jag vill nog egentligen inte veta, men skänker en tanke till alla oss som på något sätt stressat sig fram till något slags julefrid.

Julen, barnens helg brukar det heta. Jag hoppas att det även kan vara de vuxnas helg. Är det vi gör äkta, eller bara ett luftslott?
Vi behöver se mer ovanifrån på vår tillvaro, alla måsten pressar oss som den värsta av citronpressar…jo, jag ska pressa färsk apelsinjuice imorgon bitti till mina föräldrar och övriga i familjen. Samtidigt ska jag försöka tänka på att ett pressat schema, inte gör julen finare eller behagligare.

Låt oss alla samla lite kraft att njuta av det vi faktiskt har, och släppa det vi inte kan få, just nu, eller någonsin. Jag önskar mina läsare en riktigt

GOD JUL

på återhörande….

GP, GP2,

Kommentera

