Almedalen dag 4 – en uppsamling och ett avstamp inför postludiet

För en liten stund sedan skiljdes jag från en av mina kompanjoner här under Almedalsveckan, han och dottern tog dagfärjan mot fastlandet. På samma färja for en annan vän, Thorwald Larsson Fp i Sollentuna, så det folkas av här i Almedalen. Det märks tydligt idag.

Själv hade jag tänkt gå Socialdemokraternas presentation av ekonomisk politik man planerar föra, men det var lögn och förbannad dikt…ja, om programmet var det, vet jag ju inte, för jag kom inte dit. Halvvägs upp i backen på Hästgatan, möttes jag av arbetarkommunens ordf.i Helenelund (Sollentuna) som besviket rapporterade att han blivit nekad inträde. Liksaså hade hag sett ett tweet från min (S)-vän Peter Högberg som sagt att ”andra fick rapportera”…

Jag kommer nu att kontemplera, som det så vackert heter, en stund innan jag går till Centerns ekonomiska dragning om tysk arbetsmarkand. Arbetsmarknad är viktigt, det visar alla partier här i dalen.

Boksignering hos en annan vän står på ”griffeltavlan”, Kent Filppus bok ”Utan min dotter” har jag lovat recensera. Det blir sommarlektyr av ett synnerligen viktigt ämne.

Därefter följer almegas seminrium om medielandskapet här i Visby. Årets Almedalsbloggare utses sedan, och ikväll tänkte jag lyssna på Centern. Mer om det senare, och om övriga tal jag sett och hört.

Som ni märker, blir det lite splittrat, och ändå i en viss färdriktning. Upptakt inför hemresan, dock i maklig takt. Inget flyg här inte, det blir färjelunken mot fastlandet även för mig. Det gäller som jag skrev häromdagen, att vara sig själv. Det är det många som inte klarar här.

SvD, DN, DN2, GP, GP2, HD, Expressen, Aftonbladet

Kommentera

