Almedalen dag 2 – mycket och lite på samma gång

Åter på bloggplats H12, har just lyssnat på seminarium om den s.k. politiska bloggosfärens framtid, bl.a. med min vän och kollega Mary X Jensen. Återkommer med närmare kommentarer i en liten analys om det som varit sedan igår.

Just nu är det lunchtid,

och medan många funderar över var man ska äta (gratis!), försöker jag bestämma mig för vad jag själv ska insupa idag, under och efter maten. Det är lite av dilemmat, att det finns så mycket att välja mellan nuförtiden i Almedalen. Jag gillar det, men det gör det samtidigt som det skapar viss frustration. Det vikitga är dock inte att förfalla till allmän hysteri och stress, utan att göra sin egen agenda. Att lämna lite över för spontanitet och inspiration.

Det blev just så med en trevlig lunch om innovation inom offentlig tillsammans med Erik Laakso och Per Hagwall. Nu bär det vidare till ett viktigt seminarium om mångfald och olikheter på arbetsmarknaden. På återhörande rörande mina många intryck, det är spännande saker som diskuteras och viktigt att ta dem med sig.

SvD, DN,

Kommentera

