Almedals-dilemmat…

Sitter just nu vid min dator och försöker komma ikapp med allt som ska klaras av…vet redan nu att ribban ligger för högt – andra styr just nu mitt liv för mycket. Lyssnar på Stockholmsradion som spelar ”Hit or miss” med Tom Jones, en tänkvärd text.

I was sitting down,all by myself
Listening to everybody,everybody
He ain’t be like everybody else
Oh you see, I gotta be me
And there ain’t nobody just like this
I gotta be me
Baby hit or miss

en vers, sök gärna upp resten. Var dig själv, hit or miss…bruka inte våld på dig själv. ”I’ve got to be me”….

Som min vän och kollega Erik Laakso också framhävt på Uppstudsbloggen, är det med en  blandad känsla man tar sig över Östersjön till vår största ö. ”Alla” är där, och det pratas om stekare och rosémingel. En del kommentarer andas avundsjuka, ”Kvalmedalen”, andra andas kaxighet, ”är du inte anmäld till det minglet??”

Det är en oerhörd tummelplats, som kan vara intressant på många sätt, men jag tror man ska göra den till sin egen. Inte förfalla till att göra det som någon fårskock gör, eller som man per definition förväntas göra. Det finns som alltid guldkorn, och lågvattenmärken.

Jag tänker försöka, när jag väl är på andra sidan vattnet, träffa många goda vänner, nätverka med intressanta kontaktmöjligheter, och förhoppningsvis njuta av lite fint väder blandat med skön stämning. Precis som Erik skriver, gäller det att ”kavla upp ärmar och stärka sitt självförtroende”. Man kan mer än man tror, och söker man en tråd, hittar man den i allmänhet.

Snart bär det va för mig dit också, men jag kommer säkerligen inte att känna mig lugn och harmonisk förrän jag är på väg och möter alla dessa trevliga människor som ändå finns – trots smutskastning och tävlan i att vara mest intressant.

Jag gillar människor som är sig själva, och inser värdet i det.

Don’t listen to anybody else
You got to believe
You got to believe
You got to believe
In yourself

Uppdatering på e.m.; självklart kommer ni att få rapporter från mig på Bloggplats H12.

Intressant,

Kommentera

