Grodan Juholt…

Jag tänkte jag skulle skriva om annat ikväll, men av två skäl blir det inte så. Det kommer nästa gång istället.

1) Jag är så trött och sliten att jag somnade i TV-soffan bredvid min liberala sambo som tittade på amerikansk dussin-TV (skräp…i min smak), egentligen skulle jag ha skickat e-post med offerter o.dyl. – jo de kom senare när jag ”power-nappat” tillvaron.-

2) Jag tittar på några nätsidor, inkl. några bloggar, och inser att Juholt varit ute…IGEN. Den mannen är enl. min mening helt sanslös. Jag har inget personligt mot honom, som en del andra tycks ha. Jag har sedan länge slutat skriva om honom i raljerande ton, se mitt inlägg från oktober, men nu kan jag inte hålla mig längre…

Inte nog med att mannen i gårdagens Aktuellt stod och sade att det ”inte var så konstigt att man hade högre förtroende (titta på intervjun med honom efter inslaget med Sven-Erik Österberg på SvT Play) för en moderatledd regering eftersom många medborgare inte hade upplevt något annat”…alltså…ingen kommentar.

Idag har han tydligen spelat in medverkande i Skavlans program för imorgon, och brister ut i självförtroende som jag undrar hur det kan understå sig komma från en socialdemokratisk mun på det sättet…

”- Nu tycker ju omgivningen och partiet att jag är den bäste, och då tycker jag att de har rätt.”

…det finns mer i artikeln…

Som Anybody’s Place skriver, och jag hört från annat håll,

”I helgen samlas socialdemokraternas förtroenderåd .. 120 ombud från distrikten och distriktens ordförande, partistyrelsen, representanter från sidoorganisationerna och riksdagsgruppen mfl.—”

Det blir en intressant tillställning, och intressant blir det att följa kommentarerna efteråt.

Dessutom har han tydligen pratat med italienare på svenskars vis i Gävle…Böhlmark känner ju till Gävle, läs hans inlägg nedan. Det är inte lätt med oväntat besök i Gevalias hemstad

Jag stannar där…som det ibland heter på föreningsmötesspråk…

Bloggar

Havets blogg, Tokmoderaten, Mikael Andersson, Johan Westerholm,  Thomas Böhlmark,

DN, SvD, Aftonbladet, Expressen, GP, HD, Skanskan,

4 thoughts on “Grodan Juholt…

  1. Ping: Rosengren säger det som många tänker | Kent Persson (m) blogg

Kommentera

