Oärligheten tilltar…

i veckan drabbades jag av inbrott i mitt hus. Det är något bland det mest kränkande man kan råka ut för…någon har varit inne i ditt hem och rotat runt.

Jag hittade höstlöv på golvet som inte kommit in med våra skor…de hade ändå gjort massor för att sopas igen spåren efter sig…kommit in via tvättstugan, satt tillbaka fönstret och gått ut genom huvudingången. De visste precis vad de var ute efter, värdesaker. Det var kanske min smala lycka, väldigt lite var utkastat och tömt, vad vi kan se inget planlöst förstört. Däremot börjar man kunna lägga på listan av det som försvunnit, sakta men säkert, plågsamt för själen men bra för polisen.

Polisen kom väldigt snabbt, men den tekniska grupp de skulle aktivera dagen efter, har fortfarande inte hörts av. Jag får ringa dem imorgon. Att få tag i avtryck m.m., måste vara värdefullt för utredning och kontroll framåt. Vi får aldrig kapitulera inför samhällets o-tjänare!

Nu blir det definitivt en aktiv del i Grannsamverkan mot brott! Ärlighet varar längst…!

Helsingborgs dagblad, GP, GP2, SvD, DN, Skånska dagbladet, Sveriges Radio,

Kommentera

