Juholt blir kulbo och skaffar socialt bidrag…

…Ilmar drar en repa i lacken på medborgarskapet tillsammans med Morgan…och Lasse dansar ut Juholt-granen från TV-studion för att  med inte stå i det svarta mörkret när strålkastarna antingen riktas från honom, eller blir för starka på andra…

En mycket märklig dag i svensk politik och samhälle, som tarvar både eftertanke och analys. Vad är det som händer? ”Vem ska jag tro på, tro på…”som jag låneciterat tidigare i min blogg.

Jag vet i skrivande stund inte vad jag ska säga eller tro…det räcker med att läsa lite vad andra skriver för att förstå att detta är inte ”normaltillstånd”…eller har vissa tappat kompassen helt i Sverige?

…jag återkommer, är på sta’n och tänkte unna mig en s.k. after-work efter en lång vecka…frågna är om hjärnan kan sluta arbeta…en dag som denna…

SvD, SvD1, SvD2,

Bloggar; Tokmoderaten, Högberg, Ylva Johansson, Moberg, Westerholm, Böhlmark, Cornucopia, MMK, Kent,

One thought on “Juholt blir kulbo och skaffar socialt bidrag…

  1. Inte hjälper det heller att han nu har sparkat sin gruppsekreterare Sven-Eric Söder och istället tagit in Urban Ahlin som haft tidigare anklagelser mot honom om sexuella trakasserier mot en kvinnlig tjänsteman på S-kansliet.

Kommentera

