Det blir inte alltid som man tänkt sig…

Sliten klyscha, men ack så sann. Jag skulle kunna stapla det efter det andra om de senaste tio dagarna, men vad skulle det vara för nytta med det? Låt oss konstatera att min blogg blivit lidande, radioskugga, familjeärenden, ledighet (ja!), sommaraktiviteter i ”obygden” är några saker som bidragit.

Vad jag vet är att jag har lite stoff att plocka in i min blogg vartefter, så håll tillgodo framöver.

Just nu är fokus mest på ”sopkvast” dvs. sortera och reda ut en del av det som blivit liggande under den hektiska termin som tog slut da’n före da’n före midsommarafton. Förhoppningsvis blir det även lite vila i form av miljöombyte och funderingar på andra sätt än de vanliga. Sådan reflektion är väldigt utvecklande, och tyvärr tror jag det är ett tillstånd som är undanskuffat i dagens globala internetsamhälle.

Dessutom är fokus på att försöka få till en tid på Gotland, där jag aldrig varit, och Almedalens stora firmafest…Lite organisatoriskt svårt att få till det, men med lite envishet går det nog bra. Jag är egentligen tveeggad till tillställingen, men mitt motto är som vanligt att ”innan man dömer något, bör man se det med egna ögon”.

Jag har redan sett bilder från ett morgontrött Visby, som det ser ut nu blir det måndag morgon jag upplever dito. Intressant blir att försöka göra lite nytta under vistelsen där också, och då på olika sätt. Lär återkomma om det.

DN, Svd, HD, Sundsvalls tidning,

One thought on “Det blir inte alltid som man tänkt sig…

  1. Ping: Söndagskrönikan om Almedalen, Littorin och en grönblå regering | Kent Persson (m) blogg

Kommentera

