Så försvann den kvällen också…

Livet som fritidspolitiker och ordförande i nämnd är en position som är både rolig och i viss mån avundsvärd, men också ett pussel med tider och möten, samt försök att upprätthålla ett ”normalt liv” med allt vad det kan betyda.

Under dagen hittade jag flera uppslag för min blogg, men de får förhoppningsvis komma senare denna vecka, eftersom jag efter vårt borgerliga gruppmöte kom hem och skulle fixa lite mat. Det gick bra, men sedan hade jag lovat ringa några i familjen, och det skulle visa sig att det inte skulle gå på ”fem röda sekunder”…tänk vad ”folk” kan krångla till resonemang och verklighet, man blir alldeles matt. Det brukar heta att ”släkten är värst”…och baske mig stämmer inte det ibland?

Dagen har mest inneburit rykten om ”DSK”, den internationella valutafondens chef, fransmannen Dominique Strauss Kahn, ytterligare rykten om SAABs framtid, diskussioner och Greklands ev. räddning undan ”konkurs” och, förstod jag på nyheterna, en uppgörelse mellan opposition och Sverigedemokrater för att sätta press på regeringen om den s.k. FAS 3 i arbetslöshetsförskringen.

Allt detta saker värda att resonera kring, men inte kl. 23 på kvällen. Jag tycker dock att det blivit häxjakts- (vargjakt?) tendenser på hur media och oppostion eldar på varandra när det gäller såväl sjukförsäkring som A-kassa. Det vore en fördel för hela debatten om man försökte se lite mindre politiskt och lite mer pragmatiskt på frågorna, men som sagt, mer om det vid senare inlägg.

Just nu ska jag sova för att vara något sånär pigg under morgondagens kvällsmöte i form av kommunfullmäktige. På återhörande.

Bloggar om FAS3, Mikael Andersson (C), Ekonomisten, Radikalen,

Kommentera

