Illa, jag mår illa…

Efter en rätt varierad dag, som inneburit skolskjuts, verksamhetsbesök på skola hemma i Sollentuna med eferföljande ”provätning” av skolmaten, adminstrativa göromål, sjukgymnast, fika med god vän och till sist uppsamling av småärenden, kan jag bara konstatera att jag känner ett illamående…

Nej, definitivt inte pga skolmaten, den var utmärkt. Inte heller pga behandling eller kaffedrickande, som f.ö. just denna eftermiddag blev en kopp te.

Nej, det är istället den mediala hets som just nu drivs på av ett antal stora tidningar, ingen bättre än den andra. Jag tillåter mig att citera Magnus Ugglas gamla slagdänga som dock som av en händelse handlade om det diametralt motsatta…att vilja synas.

Jag kan inte skriva mer om det som Sofia Arkelsten just nu utsätts för. Hon må ha varit naiv eller korttänkt då det begav sig, men starta denna lavin som min kollega Tokmoderaten kallar skådespeleriet, det känns som om de röda nu ser möjligheten att få hämnas på Alliansens och Moderaternas framgång i valet i synnerhet. Han skriver även träffsäkert om hyckleriets eskalerande…

Carl B. Hamilton (Fp) skriver också insiktsfullt, fast på sitt sätt. De får vara måtta på hur man går lös på de personer som valt att försöka företräda vårt land för vårt lands bästa. Som jag skrev igår, vill jag fakiskt inte ha robotar till det, utan vanliga människor, oavsett partifärg. Den röda partifärgen är inte särskilt vacker idag, det är en orkan av åsikter som i stort sett alla går i samma riktning, sorgligt.

Man får tycka vad man vill, men jag tycker inte att man får bete sig hur man vill. Läs om ni vill. Jag länkar inte dem idag.

Magnus Andersson, Mary X, Thomas Böhlmark,Carl Bildt, Per Ankersjö

5 thoughts on “Illa, jag mår illa…

  1. Nej Sofia Arkelsten är nog varken naiv eller korttänkt, hon är bara kort sagt Moderat. Och då saknar man moral, att media undantagsvis uppmärksammar detta förhållande är bara något vi skall vara glada för.

    • Enligt din logik, ”Mållgan”, är det alltså skillnad på vad som skrivs om hennes tidigare resor och dem som sju andra riksdagsledamöter gjort? Och med vad herr Fridolin rest för?
      Det är trist att man, som du , inte kan stå för vem man är medan man samtidigt spyr en massa galla över andra människor.

  2. En domare kan inte ta emot någon resa från ett företag när han ska döma i ett mål där de ingår.
    En läkare kan inte ta emot någon resa från ett läkemedelsföretag vars preparat han ämnar införa.
    En polis kan inte ta emot några presenter i sin yrkesroll.

    Men en inflytelserik politiker kan ta emot vad som helst från ett företag och sedan åka hem och berätta för riksdagen vilket fantastiskt företag det är. Om det skulle bli omröstning i riksdagen angående ett lagförslag som påverkar bjudföretaget så får politikern vara med och rösta, helt oavsett hur mycket presenter han/hon tagit emot. Den som kritiserar beskylls för att vara sosse och avundsjuk.

    Ser du något som helst som är fel med det?

    • Hej Jerker, återigen en anonym person som svarar…jo, det är mycket somkräver både etik och moral i vårt samhälla. Allt kan dock drivas in absurdum, och jag vet inte riktigt hur du tycker att man ska kunna göra sådana studiebesök, men riksdagspengar? Skatttebetalarna alltså?
      Det är inte lätt att vara alla till lags som förtroendevald, men jag tycker också att man som förtroendevald ska kunna få åtnjuta ett förtroende…vi kan ju faktiskt rösta bort folk om man till slut blir´missnöjd med någon,

  3. Men hallå Mållgan….
    Har du helt glömt bort Mona Sahlin och blöjorna och Toblerone??? Och Thomas Bodström som gjorde reklam för sin egen bok i kammarens talarstol??? Och hr Marjasin som klippte och klistrade med sina kvitton…???
    Där kan vi tala om brist på moral…
    Sofia Arkelstens ”affärer” är inte på långt när att jämföras på samma vecka ens….

Kommentera

