Första bloggen efter valet…

En dag som denna har jag blandade känslor…de har varit en otroligt intensiv period sedan jag återvände efter den sista semesterveckan som ju innebar både födelsedag och vistelse i mitt kära men fortfarande röda Gävleborg enligt vad jag kan utläsa av val.se.

Hemma i Sollentuna är det också blandat resultat, vi i M har behållit vår ställning, och ökar något procentuellt sett. Nu återstår alla slutresultat som alla väntar på, och just nu känner jag inte för att kommentera mer. Det har gjorts tillräckliga spaltmeter idag, och väldigt mycket är väldigt spretigt och på gränsen till onyanserat. Jag lägger tröttheten till skuld för det.

Jag är själv helt slut, men har släpat mig till sjukgymnast, välbehövligt efter alla hembesök och trappor och vägar som trampats på mina arma fötter och ben. Roligt har det varit, och nu hoppas vi på ett konstruktivt klimat för Sverige, utan endast ageranden med enbart egenvärde från olika parter.

På snart återhörande; bara för att jag just nu känner mig trött och sliten, betyder inte det att jag inte har en massa tankar och diskussioner att delge. Ikväll gäller dock ett viktigt möte med den grupp som jag lett för att komma fram till hur vi ska utveckla och stimulera till ett bättre klimat i vårt kommunfullmäktige. Kan vara nog så vikigt i dessa tider. Avrapportering sker på onsdag, i Sollentuna kommunfullmäktige. Mötet är offentligt, den som önskar får gärna komma och lyssna.

Kommentera

