Mellanspel i hemmet och (S)veriges vänsterinriktade Television.

Egentligen borde jag gå och lägga mig. Jag har i stort sett varit i ”samhällets tjänst” sedan i morse. administration av tidningsutdelning, kampanj vid valstugan, utleverans av tidningar, några ord med Filippa Reinfeldt i Sollentuna C., sjukgymnasten,hembesök på kvällen, oc till sist TV-utfrågning av statsministern i SvT. Det senare ihop med gäng glada moderatkollegor som också varit med ”knackat dörr”.Dagarna fylls av aktiviteter blandat med lite jobb inklämt mellan varven. Ibland undrar jag om jag är dum, vem tackar mig för att jag lägger all denna tid, i stort ett gratis?

Men jag kan inte. Inte riktigt ännu, för det som vi häpnade över och luktade oss till att vara något skumt, visar sig nu vara något som borde vara oförlåtligt. Jag vet inget om sanningshalt eller hur det hela gått till, men bara fenomenet hos en s.k. public service, och den ton och inställning som programledarna behöll i stort sett hela programmet, ger mig kalla kårar i den Nordanvind som rått hela dagen.

En överläkare ”utan koppling till något politiskt parti” framträdde om sin stroke osv. Nåväl det kan han väl få göra, men det visar sig tydligen att det är en ”coup monte” som man  säger i Frankrike, alldeles en ”set up”. Är detta sant gör det mig så upprörd, och kan inte mer än citera Tokmoderaten, det vittnar om en maktfullkomlighet i desperation som inte längre kontrollerar situationen.

Statsministern utsattes för den som vi upplevde, tuffaste utfrågningen hittills, och detta bekräftas i media. Jag har inget emot att vi, Moderaterna och Alliansen, får stå till svars för det vi gjort och vill fortsätta göra. Däremot tycker jag det är oerhört snedvridet att ta 17 minuter av sändningen till att prata A-kassa och sjukförsäkring. Drygt 25% av sändningstiden….

Jag stannar här ikväll, ska kampanja om ca 6 timmar, önskar god natt och på återseende!

Tidningar; DN, Göteborgposten, 

Fler som diskuterar detta;

Mina moderata karameller, Kent P 1, Kent P 2, Thomas B,

2 thoughts on “Mellanspel i hemmet och (S)veriges vänsterinriktade Television.

  1. Ping: Valet 2010 närmar sig snabbt

  2. Denna förbannade stupstocksregel i sjukförsäkringen

    Från den lilla människa (Aftonbladet)

    Min barndomsväns mamma tog livet av sig häromåret. Hon mådde inte bra efter alla dessa tvister som hon hade med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan att göra. Hon hoppade ner framför ett tåg. Tårarna strilar nedför kinden när jag skriver detta. Nu kanske några kan förstå vad Alliansen har skapat?! Jag vill heller inte leva i detta Ta från de fattiga och ge till de rika. Jag önskar jag var Robin Hood, men det är jag inte.

    En stackare som blev drabbad av stupstocksreglen i sjukförsäkringen

    Rehabkedjan som ni har införde som i grunden innebär en begränsning av rätten till sjukpenning i 180 dagar
    (Få undantag) har ingeting med återrehablitering utan syftar bara till att straffa ut människor, för att ni själv skall kunna sänka er skatt.

Kommentera

