Medborgarkontakt

Sitter här med slipsen halvt runt halsen och funderar… nej jag tänkte inte gör något drastiskt, det är ett 50-årskalas som hägrar om en stund.

Just hemkommen från en runda ”dörrknackning”, dvs. när vi politiker ger oss ut och besöker kommunmedborgare i sina hemmiljöer. Många tycker detta är skrämmande att göra, en del påstår att ”folk inte vill ha besök”. Min personliga erfarenhet är diametralt motsatt, man blir glad att jag som förtroendevald kommer ut och lyssnar och diskuterar. Är det så att man inte vill prata, inte har tid eller så, finns alltid möjlighet att be dem höra av sig vid senare tillfälle.

Jag möter så många engagerade tankar och idéer, att jag inte kan förstå att det skulle vara en dålig idé att besöka dem man faktiskt är vald att representera! Är det någon som inte vill bli besökt, är det ju bara att respektera det, och önska dem en trevlig dag!

Som opinionsläget ser ut nu, kan amna ju dessutom undra hur vi ska kommunicera ut våra olika budskap om inte just genom dialog?!

Jag ser fram emot många fler stimulerande möten, både här i Sollentuna och på andra platser fram till valet! Hör gärna av er med synpunkter, alltid välkommet!

Kommentera

