Kära Valborg…

Våren är i antågande, denna vecka har varit osannolikt hektisk, och bloggen har blivit lidande här, dock inte i noteringsblocket.

Eftersom jag blivit utmanad av våre trogne blå Alliansbloggare Kent att skriva om mitt bloggande, vad min tanke om bloggosfären är, lovar jag återkomma om det. Det är alltså inte ett sockrat löfte som smälter ner i ugnen med pajen till kvällens efterrätt, utan ett verkligt sådant. Mary X har bland andra antagit utmaningen, och jag ska läsa mer grundligt, intressanta tankar. (som jag tror tangerar en del av mina) Det finns givetvis även bloggar ”på den andra kanten” som är värda att notera, vilket jag kommer att göra framöver. Jag gillar att respektera tanke, debatt som är konstruktiv och inte syftar till att enbart sänka andra.

Men idag, nu, avhåller jag mig från det politiska och önskar alla en skön Valborgsmäss! För min del blir det familjesammankomst med vänner och en middag före avtåg mot Scoutstugans eld i Tegelhagen.

Vi gratulerar även vår monark Kung Carl-Gustaf på hans 64:e födelsedag!

På återhörande under helgen, låt knopparna spira!

Kommentera

