Vardagsproblem…

kan vara så otroligt mycket. För min egen del känns denna vecka som en lång sådan, som samtidigt går i rasande fart, saker ska fixas, men ändå trampar jag i gyttja…torrsim.

Det finns flera vardagsbekymmer man kan studera under de dagar som gått.

Bilen är ett sådant för mig, och kan så bli för många i kommande vecka enligt Göteborgsposten.  I mitt fall innebär det att min bil fått en smäll av någon okänd på baklyktan, vilken då måste bytas…besiktning ska ske före månadens slut, och frågan är om jag hittar någon tid…efter att ha kontrollerat bilen och låtit fixa det som ev. riskerar bli underkänt.

Just nu spelar mina kollegor på Vaken i P3 och P4 en av mina gamla diggarlåtar, ”Tougher than the rest” med Bruce Springsteen…kan kännas att man måste vara det ibland. Med tanke på deras tema om att vara luttrad…är det kanske inte så illa tänkt.

Mång semesterfirare kan nog ha haft följande med sig i bagaget..och fått kämpa lite. Allt blir inte som man tänkt sig.

Många Djurgårdare har nog en bitter eftersmak från den femte finalmatchen i Elitseriens ishockey…själv kan jag inte säga att jag lider.

I morgon är det Migrationsdomstolen som gäller för mig, och är man nämndeman får man inte låta det bli ”vardag”…dem man där ”tar hand om” klassar nog inte sina ärenden som vardagsbekymmer. 

Alla som inte drar nytta av ”löningsfredagen” -det finns sådana-…kan vi ju också skänka en tanke.

En god natt tillönskas alla, varhelst ni är.

Kommentera

