SAAB skapar åter rubriker…

med Muller vid ratten.

En kort kommentar rörande de artiklar, eller snarare notiser, som både DN och SvD nu fått in efter att ha snokat lite på andra sidan Atlanten. Man kan ju förundra sig över att det tar ända från 1 april till idag för att de skall hitta den nyheten, och lite märklig känns överskriften i Dagens Nyheter…” Krisen i fordonsindustrin”.

Bortsett från detta, känns det roligt att vi har fått en ägare till Saab som agerar och ser positivt på framtiden, och samtidigt ser nyktert på att vissa saker behöver uppnås innan man kan sjösätta ett dylikt projekt!
Läser man kommentarerna kan man också se en genuin positiv anda, vilket känns väldigt bra.
Vi behöver mer sådant i Sverige.

Läs även på Motortrend,  Göteborgsposten , och Sydsvenskan.

Lite extra målande med tanke på Victor Muller, Spyker och deras ursprung –Nederländerna– samt delar av mitt förflutna, blir detta ”meest waarschijnlijk” (ung. allra troligast) det sista blogginlägget med Amsterdam som bakgrund i min blogg. Lite vemodigt känns det.
 
Följ med över till min nya version under kvällen; läs även i mitt ”påsk-inl-ägg” om den utveckling jag hoppas uppnå med den.

Kommentera

