De röda förnekar (s)ig aldrig…part 3

Egentligen…gillar jag inte att upprepa mig…men jag kan inte låta bli. Jag blir faktiskt ledsen, och arg, för att inte använda något annat ord…man anklagar andra (läs borgerliga) för att inte sköta privatekonomi m.m., m.m., men när man läser sådant här ”Anitras systembolag gör affärer med Göran Perssons bror”…då tröttnar jag.
Detta enl. Expressen, som ringt upp Göran Perssons bror Bengt för en kommentar. Denne lägger på luren när man för saken på tal.
På en fri marknad behöver ju detta inte vara fel, men jag kan ju bara konstatera att man allt som oftast från socialdemokraternas sida försöker framhålla att man inte ska sko sig på sina kontakter och att statens affärer ska vara ”rena”… Familjeföretaget Persson/Steen lär vi nog få höra mer av framöver, makt och pengar förblindar, även den mest ”rättrogne/a”…

Kommentera

