Idag såg jag på “eländet” en stund.

Höjdhoppsfinal, damer. Jag tittade på den. Jag tycker det är rätt spännande att se olika stilar och tävlingsmomentet är rätt starkt i denna gren.

Som tur var hade jag inte läst Esks dryga krönika ännu…då hade jag nog retat mig ännu mer på vissa kommentarer/nedlåtande frågor om Magnus Arvidssons niondeplats i FINALEN för spjutkastning.
Varför inte ta honom på orden, dvs. tycka att det faktiskt var bra utifrån hans förutsättningar i år, och ge lite beröm till vår västre granne Andreas Thorkildsen för hans underbara kast??
Nej, man fortsätter att kräva resultat av svenskarna och är inte sen att komma med dryga kommentarer… Emma Gren kom ”bara nia”, visst, men hon gjorde ju faktiskt årsbästa som resultat, trots att även jag kunde hålla med om att hon nog hade ”mer i kroppen”.
Sportens charm i OS, det otippade vinner ofta, det går inte att beställa ett guld, se bara på just finalen i höjd; belgiskan Tia Hellebaut slog till med också just personbästa någonsin, och knep en s.k. kassaskåpssäker seger från Blanka Vlasic, Kroatien.
Tufft, visst. Säkert sorg i Kroatien, men bra för sporten… och spänningen.

Nu ska jag se lite fransk/italiensk kultur istället…också på TV. Regissören Francois Ozon står bakom filmen.

Kommentera

