Att deklarera löftesbrott…?

Frusen och lite stel efter en lyckad möteskväll, funderar jag lite över löftesbrott; vad innebär det, egentligen?
Jag löser nog inte den frågeställningen i natt, för nu är det natt, men jag ska åtminstone göra en ansats att inte längre bryta mitt eget löfte om att kommunicera via denna kanal, min blogg.

Det har varit deklarationsafton, vi har haft möten med Barn och Ungdomsnämnd, med vår fullmäktigegrupp, med Sundbybergs moderata gruppstyrelse och inte minst med våra väljare, som i strid ström traskat till Turebergshuset för att avlämna sin deklaration, anno 2008.
En mycket värdefull kanal för att insupa intryck och synpunkter från våra medborgare, ett deklarationsäpple och en liten folder med information om vårt arbete inom alliansen för att förbättra för alla.

Tidigare på kvällen hade vi som sagt en borgerlig kommuns till opposition förpassade politiker från vår systerförening på besök, även det en värdefull källa till utbyte. Det måste kännas märkligt, både för vår föreningskollega, liksom för de nu styrande socialdemokraterna, att styret i Sundbyberg inte vilar på senaste valsiffror, dvs. den första borgerliga majoritet i kommunen på 80 år…

Tidigare på kvällen, hade ”den samlade oppositionen” plötsligt svängt från den överenskommelse vi hade från mitten av april rörande Barn och Ungdomsnämnden;

www.sollentuna.se/lokalt/media/press/2008/Bilaga%20avknoppning%20080418.pdf

..man lade ner sina röster…? ”Que” som det hette för något decennium sedan; hurså? Det känns verkligen som ett löftesbrott!
Jag pratade med 2:a vice ordf. Anna Vikström (s) för att få klarhet i den direkta orsaken till att man valde denna väg, trots att de tidigare varit med på ”noterna”…jag kan inte säga att jag har någon klar bild av vad de anser vara problemet…det känns som om de blandar ihop olika saker…äpplen och päron…kanske har jag fel, men jag får nog sova på saken.

Godnatt i den kyliga vårklara stjärnhimlen!

Kommentera

