Kra(s)chlandning i slow-motion?

Jag kan, tyvärr faktiskt, inte mer än le litet åt dagens debatt rörande Görans Perssons lojale vapendragare, Nud-l-er som en av mina vänner kallar honom, men som tydligen inte längre står så högt i kurs hos den nuvarande partiledaren…

Mona-Lisa, som min kollega Thomas kallar henne, verkar inte ha situationen under kontroll, med tanke på den fars som utspelar sig i media…Hon har inte ens (det börjar bli en vana nu) velat uttala sig, utan har endast tillskrivit sin riksdagsgrupp…

Per Nuder ”ser fram emot emot att få sitta på gubbhyllan tillsammans med Bosse Ringholm”…jag ler igen…det är för en gångs skull riktigt roligt uttryckt av en man som jag ansett vara genomgående torr…för att inte säga mer.

Det är skönt att se att även de ”oanta(s)tliga” socialdemokraterna nu också får sin beskärda del av mediedrevet, och att de inte hanterar det så professionellt som många ibland velat påstå sedan Alliansen tog över makten.

Att Mona-Lisa sedan väljer en vissnad ros i herr Östro(s), gör inte saken mindre anmärkningsvärd…rosen kommer definitivt från Öst-er…inte tycker då jag att han tillhör högerfalangen i (s) som det framstår i vissa kolumner…Inte mig emot, Östros är inte en person jag tror kommer förnya, känns mer som ”recycling” med all respekt för miljövård. Nej, jag undrar om inte den gode Thomas Ö medan han vegeterat efter valet, fastnat med ena foten i komposten…det känns som en viss rundgång, som den ovan nämnde Ringholm också kallades.
Man får intrycket av att det ”fagra Mona-Lisa-leendet” idag har falnat en smula…

Spännande fortsättning följer, och jag nöjer mig med att konstatera att det ser ut som det lyfter på andra fronter, härligt om det kunde lossna, det är de värda! Självfallet låter inte kritiken vänta på sig, men att flyga till det just det landet i stora flygplan, i stora antal…det ifrågasätter inte en vanlig svensk – hur var det med miljötänkandet….?

Fyllde f.ö. på mitt pelletsförråd tidigare ikväll. Godnatt varhelst ni befinner er.

One thought on “Kra(s)chlandning i slow-motion?

  1. För mig spelar det ingen roll vem hom väljer man vet ju ändå precis vad det är som kommer komma ur munnen. Men det som är värst av allt är det fruktansvärt dåliga sättet det hela sköts på. Det vsar på en total brist på ledarskap hos Sahlin och på en nonchalans mot partivänner utan like. Här visar Sahlin vad hon går för och det är ingen vacker syn.

Kommentera

