Dags att vakna upp? 2008 tilltalar mig!

Nytt år, nya givar och en förhoppningsvis mindre sjukdomsfylld närmsta tid!

Jag har drabbats av både tung förkylning (influensa?) och magsjuka under den gångna helgperioden, inte så kul när man lätt utarbetad ser fram emot en trevlig tid med familj, vänner och god mat.

Nu låter det kanske värre än vad det var, men att gå och dra på ett tungt huvud eller känna hur magen inte vill vara med, är inte så inspirerande.

Desto mer inspirerande känns det att det nu tycks finnas en underström av tillnyktring i tankarna kring vår framtida energipolitik…och detta har vi vår alliansbroder Folkpartiet att tacka för till stor del. Och som vanligt vrider sig (s) i sin vånda över att ha att göra med en potentiell samarbetspartner i två totalt verklighetsfrånvända partier när det gäller denna fråga…tacka vet jag Maud Olofsson och övriga som, om än långsamt, är beredda att omvärdera snart 30 år gamla ”sanningar”.
En mycket talande artikel är den i SvD igår…jag är ingen anhängare av okontrollerad utbyggnad av något slags energi, men vi måste kunna ta en genomgripande och öppen diskussion…och det kan inte de rödgula vänsterpartierna.

SvD sammanfattar läget på ett ganska bra sätt…vi kommer att få höra mer, jag är helt övertygad om det, och välkomnar det! Även om få kommer att erkänna det, tror jag faktiskt att (pragmatiska) socialdemokrater instämmer.
Nu måste jag laga fransk köttgryta, boeuf bourguignon kallad, och med tanke på Frankrike…det får jag också återkomma till; det händer saker som rör om i grytan där med, och då tänker jag inte bara på skvallret om presidentens privatliv…

One thought on “Dags att vakna upp? 2008 tilltalar mig!

Kommentera

