En sorgens natt…

Jag jobbade tidigt idag med…kl. 05.30, på Sv. Radio av alla ställen, och lyssnade på Ekot kl. 05.00 innan jag for…då kom nyheten att Ulrica Schenström begärt sitt entledigande…vad ska man säga?
Jag är för trött just nu, för att kommentera seriöst. Samtidigt har jag inte kunnat koncentrera mig på så mycket annat idag…jag tycker nämligen att denna storm är en tragedi för vår demokrati och ytterst bidrar media åter till den…

NEJ, jag skuldbelägger inte bara dem (media), MEN, vad har TV4 för ansvar? Den komplediga reportern…vad har han inte berättat? Har det någon betydelse att huvudpersonen är en relativt ung, erkänt mycket stark, kvinna? Jag gillar inte att argumentera så, men tanken väcks!
Intressant är att en viss Sjöström försvarar henne ..om det sedan är en merit…kan jag inte bedöma i nuläget

Jag ogillar alla dessa hårda, enkla, fördömande ord…jag försvarar inte ovarsamt beteende, inte lögner, inte bortförklaringar…men jag försvarar mänsklighet och felsteg, trots allt.
Vissa (oftast pol. motståndare) må tycka att statsministern är kall och beräknande, jag tycker det är bra att vi har en småbarnspappa som statsminister, med sina mänskliga fel och brister.
Jag var en av de första att beklaga att Ulrica Messing lämnade den politiska arenan…

Jag återkommer i ämnet, och jag vet att jag varit lite dålig på att skriva den senast tiden (behöver bl.a. redigera det förra inlägget som jag faktiskt somnade framför), men jag har mina orsaker, och jag är människa…jag också…

One thought on “En sorgens natt…

  1. Det blev ju lite inlägg från dig iallafall, fast på ”fel” plats hos mig:) Tackar för dina kommentarer. Jag kan i ditt inlägg här ovan bara hålla med dig. Hur många gånger har inte de politiska motståndarna förlåtiti sina egna och deras misstag? Vi får inte glömma alla affärer kring Mona Sahlin, där kan vi tala om övertramp och som jag anser en gång är ingen gång, men så upprepade antal misstag hon gjorde kan inte ursäktas!

Kommentera

