Fortsatt firande…

Idag firar vi vidare, och då närmare bestämt vår politiske sekreterares Thomas jämna fyra decennium…
Det lär bli både sång och musik, och det ryktas om fyrverkeri som avslutning…

Vi är några som samlat ihop till ett par flaskor, en svart och syndig, en blodröd och livgivande…dessutom har vi förevigat honom så att han inte ska glömma hur han såg ut innan han inträdde den mer medelsituerade medelåldern…vi 60-talister och förvisso även 70-talister tror jag, vägrar ju kalla oss för medelålders, man säger på sin höjd ”mitt-i-livet”…vad nu det betyder…lagom flummigt och det är väl syftet antar jag?!
På väg till butiken jag skulle införskaffa dessa flaskor, mötte jag vår t.f. chefsekonom, som tyvärr inte kan komma ikväll, som berättade för mig att brukar kalla vår kollega ”Pastorn”…

Höstsolen har lyst idag, men nu har mörkret redan fallit, brasan har brunnit så gott som hela dagen; kakelugn är bra för att spara på miljö och uppvärmning, men fortsätter det som den senaste veckan, lär det bli dags att slå på även värmen som mina pellets producerar…hittills har endast varmvattnet åtnjutit dess lågor.

Nu spelas en riktigt passande låt på radion för kvällens aktiviteter; ”måndag morgon kan vi glömma..osv., inget stoppar oss nu” med Black Jack…riktig klassisk svensk dansmusik…av en del lika erkänd som Melodifestivalen…

Idag fyller dessutom min bror Daniel år, han bor i Belgien, så tyvärr får vykort och telefon klara gratulationerna denna gång. Fast jag är inte så orolig, pratade med min brorsdotter härom kvällen, och hon försäkrade att de skulle göra något trevligt ikväll…

Nu är det dags för lite mat, och sedan ombyte.

Kommentera

