Lång aftons diskussion om lika villkor.

Så var den över för denna gång, debatten i debattforum…och vad kom ut av kvällen? Ja, det får nog sjunka in ett tag innan jag gör ett definitivt bokslut..

Hur som helst var det intressant att föra in lite annat än bara förutsägbara kommentarer av schablonmässig karaktär…
oj, nu händer det saker på ”min kanal”, P4, som jag jobbar för av och till;
En alldeles ny låt med gamla Eagles på radion…det påminner mig om det 70-tal jag berättade om ikväll…jag minns hur min franske bästis Olivier och jag nästan spelade sönder vår gamla vinyl-LP med titeln ”Hotel California”…(var det 1977?), det lär tydligen vara så att titellåten handlar om knark…den avslutas med meningen

You can check out anytime you want, but you can never leave…

Fritt översatt; ”Du kan checka ut närhelst du vill, men du blir aldrig fri…”

Frihet och ansvar pratade vi om ikväll, framför allt majoriteten. Oppo(s)itionen inledde istället med något som mycket mer innebar en färdriktning mot byråkratins mörka katakomber…jag vet inte om det var en ljuset-i-tunneln-hägring, men det kändes som vi vann i längden och på upploppet…

Nu sjunger de ”I’ve run just as far as I can run…”, vi har löpt linan ut…och det har vi ju för denna gång… Det är dags att ”rock ourselves asleep”, vi kan nu vagga oss till sömns, det är en ny dag imorgon, den innebär för mig en hel del om ”Flexibelt lärande i skolan”, konferens hållen av Sveriges Kommuner och Landsting.
Ett nog så viktigt ämne i vår föränderliga värld. Som vi kan konstatera, trots att gruppen ovan har mer än 30 år på nacken och ”still goes strong”…det blir aldrig som förr… men det behöver inte bli sämre för det. Det kan vi alla försöka ta ansvar för.

Godnatt var ni än befinner er.

Kommentera

