Ikväll ska vi debattera…

Dagens kommunfullmäktigemöte innebär att vi ska debattera den ständigt levande (?) frågan om jämställdhet.

2007-10-01 måndag
18.00 – ca. 21.00 Debattforum
Tema: Jämställdhet/jämlikhet
Sollentunas politiker debatterar i ämnet
Arrangör: Integrations- och demokratinämnden
Turebergshuset plan 01, Sollentunasalen

initiativet är bra, men frågan är om så många vanliga medborgare kommer att lyssna, eller om det blir en tillställning för ”navelskåderi”? Jag hoppas att det inte blir det, men vi är några som har våra dubier och hellre skulle möta medborgarna i kommunen i andra forum, som t.ex. den ”träffpunkt skola” vi anordnar med Barn och Ungdomsnämnden.
Nu på onsdag i Helenelund; så välkomna både ikväll och på onsdag!

Jag återkommer med kommentarer, jag kan ju nu nöja mig med att säga att för mig är jämställdhet inte ett uttryck för något man kan pracka på människor; som så ofta måste initiativ och handling komma nerifrån. det måste finnas en vilja, men givetvis också förutsättningar för lika villkor…

Kommentera

