Flyttfåglar…

I lördagens morgonljus hade jag svårt att sova…tankarna virvlade i huvudet, mycket på gång just nu. Igår trodde jag att det var idag vi skulle samlas på Stinsen för Alliansfirande…kollega Thomas informerade mig vänligast om att det var nästa lördag…våra kommunalråd och gruppledare (m, fp, kd och c) finns där kl. 12 den 29 sepember; kom dit och ställ dem mot väggen som det heter. Visserligen finns säkert ingen vägg, eftersom de nog står på en scen.

Bror Johan lär inte komma dit, men han flyttar just den dagen ur sin lägenhet i Danderyd för att bli Sollentunabo, tänka sig…Nu var det nog inte storebrors förtjänst eftersom hans blivande sambo redan är Sollentunabo, men lite kan jag ta åt mig äran att de bygger hus på Strandvägen i kommunen…jag har ju berättat om kommunen för vid åtskilliga tillfällen, han har följt den genom mina engagemang.
(fast han sade senast idag att han inte förlåter regeringen att trängselskatten infördes igen….och det gör väl inte jag heller…men vi tvingas leva med det i en demokrati, pengarna ska gå till infrastruktur…visst men det är kaffepengar oavsett var de satsas.)

    Oppositionsrådet herr Lundqvist har mycken skadeglädje över detta i sina krönikor, surt sa’ räven kan man väl säga…mer om det vid senare tillfälle.

Idag var det tömning av brors blivande sambos hus i Töjnan (och det tog större delen av dagen), följdes av rundkörning i kommunen, och in till sta’n och brors kontor. Man blir alltid lite trött av detta bärande, trixande och släpande. Nästa lördag är det alltså dags för honom att checka ut från vår grannkommun i öster…inflyttning ”hos oss” osäker i dagsläget, byggen tar alltid sin tid…

Jag funderar på arbetsmarknaden och tillströmning av arbetsplatser i landet…jag kommer att återkomma till det i inlägg framöver, men även om jobblinjen verkar ha effekt, kommer att skapa ett förändringsklimat i samhället framöver, behöver även företagen ändra inställning hävdar jag.

Det jag kallar ”korsbefruktning” , dvs. att man byter bransch, är skrämmande svårt i vårt konservativa näringsliv…ÄR förändring alltid av ondo, som det verkar att många rekryterare inom och utom företag tror? Måste det alltid vara så snäva anställningsformer…varför inte skapa kreativitet genom att ”röra om i grytan” lite ibland??

Nej, nu lockar sängen, sov så gott, och på återhörande i Reform-Sverige.

Kommentera

