En dag att minnas…17 september

Alliansens Dag, kan det vara något? Ja, inte visste jag att det skulle kännas så starkt under dagen, när jag gick upp imorse…
min käre kollega Thomas uttryckte önskan om att jag ska skriva här igen..och ja, den önskan har jag själv haft, men tyvärr har jag haft bekymmer med min uppkoppling. Dessutom har jag tagit lite ”time-out” som det heter, hade nog behov av att stänga kanalen mellan huvud och fingrar…
Detta betyder inte att jag stängt av huvudet, det kan jag (nästan) inte…en del av dessa funderingar kommer säkerligen att återskapas här-

Idag är det ett år sedan ”vi vann”, för det gjorde vi..och med vilken känsla…Det kändes idag när vi slöt upp på Norrmalms Torg för att lyssna på de fyra partiledarna. Jag tror att folk lite till mans behöver få höra vad som faktiskt görs, och vad som sker…reformviljan och kämpaglöden är nämligen enormt stor, dessutom har de roligt tillsammans…Göran Hägglunds kommentar om att reformerna som skapas nu, hjälper folk att använda huvudet (syftade på skolpolitiken) för att Sverige ska komma på fötter…ganska obetalbar.

Jag ska till Migrationsdomstolen och fatta viktiga beslut imorgon, därför behöver jag avsluta nu, men säger på snart återhörande.

Kommentera

