Frukost…i hänryckning

intas mellan varven av pyssel, får ju långväga besök från Frankrike; våra föräldrar (som bor därnere på vintern för dem som inte visste det) ”landar” på onsdag på väg mot vårt kära Hälsingland, ”knivbygden” eller Dellenbygden, dit även jag brukar hänryckas för att hämta kraft och energi.

Man kan ju undra hur Pingsten kommer att utvecklas nu när annandagen fått lämna över stafettpinnen till Nationaldagen den 6 juni..?
Jag har mina synpunkter på detta, tycker inte Pingsten skulle fått stryka på foten, finns andra bättre dagar att flytta på men jag lämnar det därhän idag…
Tänk vad mycket det finns att göra hemma…när man nästan aldrig är det på vardagarna. Dessutom uppstår ibland en del bekymmer pga saker går sönder, dvs. behöver lagas…tar tid…

Trädgården drar, men det finns lite att ordna med inne först, och sedan har jag även den administrativa biten i livet…och där tog nog tiden för idag slut. Gäller att begränsa sig…och bli nöjd, vilket är nog så svårt. 😕

Vi får se, något belönande avkopplande får det nog bli också.

Kommentera

