Konsten av stänga av…

Ibland undrar jag om jag har den, fast innerst inne vet jag det, bara rätt tillfälle/omgivning finns.

Igår kväll var det nog som om min kropp och hjärna sade till mig

”Ikväll Fredrik, tar du det lilla lugna!”

Efter en s.k. fotosession (på tidsenlig svengelska), detta för att ni och andra som vill ska kunna få titta på mig i olika sammanhang, (om ni nu önskar det) kom jag hem i vårkvällen, vilket vackert ljus!!
Det var inte särskilt sent, men kände ändå att inte minst efter dagens övningar på Bergendal (som jag återkommer till, jadå!), var det skönt att bara sjunka ner i soffan och bläddra i dagens post, rensa det jag orkade. Jag orkade inte så mycket; att läsa, det var uteslutet, det sinnet var avstängt…jag försökte, men neeej.

Ishockeyn då, som vår vän Thomas så flitigt rapporterar från?

Jo, jag hade tryckt på den som ”bakgrundsljud” på radion, som den radiomänniska jag är…men när jag försökte mig på att läsa i ”Nämndemannen”, ytterligare ett infoblad som ”bonus” för det nya uppdrag jag nämnde ni vet, ja då var det som om avstängningsknappen självaktiverades…jag somnade in så skönt, och hörde bara ibland reportern Lasse Granqvists vilda engagemang (jag gillar engagerade människor 😉 ) när det hettade till. Tur att hans bisittare är av den lugnare typen, så att jag kunde sova vidare…
Jo, Thomas, jag hörde upplösningen så jag visste redan resultatet denna gång då jag loggade in på din sida…

Att sätta på knappen till ugn eller spis, uteslutet denna kväll…jag dristade mig till vattenkokarens knapp och fick igång lite tevatten i alla fall. En macka, lite youghurt; Arlas svenska kopia av den franska Yoplait på små burkar ni vet.
Fast dagen till ära kunde vi ju konstatera att Arla inte är svenskt längre, utan danskt, och att Yoplait licenstillverkar sin hos Valio i Finland, där Eurovision Song Contest går av stapeln på lördag, det har väl ingen i vårt land missat?! Kanske då möjligtvis hockeyfantasterna som blickar lite längre österut, till Moskva…

”Dagen till ära”, vaddå undrar ni säkert? För är det något jag är övertygad om att många hos oss missat, så är det just gårdagen;

EUs 50-årsdag!

Margot Wallström, vice ordf. i EU-kommissionen, och vår EU-minister Cecilia Malmström firade ju den här i sta’n.

Jag måste erkänna att t.o.m. jag hade stängt av den just igår, då pga Bergendalsseminariet som ju också i allra högsta grad hänger ihop med EU och vårt deltagande där! Jag får be EU om ursäkt, även den mest hängivne slocknar ibland…
Nu ska jag gå till kaffeautomaten och trycka på knappen så att jag kan dricka en kopp med mycket mjölk till min smörgås…må mjölken vara svensk eller europeisk, det är underordnat, faktiskt!

Kommentera

