Kunden framför allt…och skattmasen ibland..trots väder och obefintlig vind

Det blev inget föreningsmöte igår…vissa av oss hade som plan att träffas under gemytliga former för att se framåt för de ”Nya Moderaterna”; vi vill ju inte stagnera utan fortsätta utvecklas med tiden i den fina anda som även medborgaren jag mötte i förrgår vittnade om.

(Jag skriver avsiktligt med citationstecken, för det finns en del som inte gillar beteckningen…må vara hur det vill med det, syftet med denna lilla skrivelse lägger tonvikten på annat.)

Av det blev i alla fall intet, för jag var kallad till föräldraråd i Silverdalsskolan kl. 18 där man nu fått igång ett engagerat sådant. De är ju våra kunder, och därav ”prio 1” som kontaktpolitiker. Hade sedan tänkt mig att ansluta till mötet i St Larsgården efteråt, men jag bara orkade inte..insåg att marginalnyttan varit mycket liten eftersom rådet dragit ut på tiden. Det jag läst in mig på i förväg såg dessutom mycket bra ut.

Ljuset var fantastiskt och jag tog mig hem och lagade en stillsam middag, sjönk ner i soffan och funderade över hur skattmasen ska hantera min relativt brokiga och komplicerade deklaration framöver…kommer behövas en korrespondens känns det som…det är inte bara fritt och enkelt att vara ”frifräsare”.
Skattmasen blev nu bara ägnad några tankar, sedan stängde jag ”hjärnkontoret” för kvällen…

…för att vakna upp till en fantastisk försommarmorgon.
Himlen är fortsatt blå, trots en del moln av annan karaktär. Ta vara på den här tiden fram till midsommar, den är rätt oslagbar.

Kommentera

